paardebloem
Klachten & Geschillen
Het doel van deze procedure is het oplossen van onvrede en klachten. Door klachten van cliënten door een onafhankelijke functionaris te laten beoordelen, kan De Hondspol garanderen dat klachten serieus worden genomen. Mede hierdoor kunnen wij onze zorg blijven ontwikkelen.
De Hondspol wil graag eerst in gesprek met de cliënt met onvrede. Het is in ieders belang om te proberen onvrede informeel op te lossen, zodat geen klacht meer hoeft te worden ingediend.
Wil of kun je jouw onvrede of klacht niet bespreekbaar maken met ons of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waarbij we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met jou op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed wordt opgestart.
Wil je advies over hoe je om kan gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.
Geef jouw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg jou mee helpen.
Voor ons korte stappenplan, download dit bestand: procedure bij onvrede of klachten voor cliënten.